Wszystko, co musisz wiedzieć o jodze dla początkujących

Wszystko, co musisz wiedzieć o jodze dla początkujących

Czy chcesz rozpocząć jogę, ale nie wiesz, od czego zacząć praktykę? Czy ostatnio ćwiczyłeś i nie wiesz, jak wybrać zajęcia jogi online? Jeśli szukasz informacji na temat jogi dla początkujących, ten artykuł jest dla ciebie. Przeczytaj do końca, a dam ci kilka opcji zajęć w zależności od celu i punktu początkowego (jeśli już wiesz coś o jodze lub chcesz rozpocząć pierwszą klasę).

Przez cały ten post poprowadzę Cię przez praktykę jogi w domu, niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy jesteś już nowy w jodze. Jeśli masz wątpliwości, czy jesteś jednym czy drugim, tutaj możesz dowiedzieć się więcej o poziomach jogi.Otwórz matę do jogi, załóż wygodne ubrania i bezpiecznie rozpocznij praktykę w domu.
Wiele osób chce rozpocząć jogę, ale istnieje wiele wątpliwości, jak to zrobić. Coraz więcej osób pisze do mnie, aby powiedzieć mi, że podoba im się mój wyraźny sposób przekazywania jogi, ale nie wiedzą, od czego zacząć i jakie filmy robić.

Moim celem jest przekazanie jogi jak największej liczbie ludzi, ponieważ dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek, musimy połączyć się z naszym wnętrzem, aby nie dać się ponieść umysłowi, poruszać się, aby obudzić energię i wzmocnić ciało. A przede wszystkim oddychaj, aby zaznaczyć przerwę w naszym szczególnym codziennym życiu, w domu.

Chcesz zacząć jogę w domu, ale nie wiesz od czego zacząć?

Być może zanim zaczniesz ćwiczyć, możesz się zastanawiać: ale czym jest joga? Ta praktyka jest tradycyjną dyscypliną. Pochodzenie jogi leży w Indiach, które łączą ciało i umysł poprzez oddychanie. W sanskrycie słowo joga oznacza „zjednoczenie”, więc praktyka jogi wykorzystuje połączenie naszego ciała z naszym umysłem, aby osiągnąć fizyczną, psychiczną i duchową harmonię.

Korzyści z jogi

Korzyści z jogi są liczne. Wiele osób przyciąga tę tysiącletnią praktykę swoim fizycznym wkładem, ale należy zauważyć, że ciągła praktyka sprawi, że poczujesz wielkie korzyści zarówno na poziomie mentalnym, jak i duchowym: zmniejsza stres, pomaga nam żyć ze świadomością, poprawia koncentrację… jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, w tym innym artykule na blogu zagłębiam się w korzyści płynące z jogi.

Korzyści z jogi

Najlepszy rodzaj jogi dla początkujących

Oczywiście, kiedy odważysz się zrobić swoje pierwsze zajęcia jogi online, zobaczysz różne rodzaje jogi i nazwy, takie jak: Hatha, Ashtanga, Vinyasa, Jivamukti, Kundalini, Anusara, Sivananda, yin joga, akroyoga… i to dlatego, że istnieją różne style jogi fizycznej, prawie wszystkie odmiany tradycyjnej hatha jogi. Niektóre są tworzone przez indyjskich nauczycieli, a inne przez późniejszych zachodnich nauczycieli i profesorów. Niektóre z nich są bardziej dynamiczne i fizyczne (Kundalini, Jivamukti, Ashtanga…), inni są spokojniejsi (Hatha, Sivananda, Iyengar…) lub pasywne (yin-joga, nidra, regenerujący…).

Radzę zacząć od hatha jogi, ponieważ jest to rodzaj jogi odpowiedni dla wszystkich grup wiekowych. Jest to podstawowa praktyka, delikatna, powolna i łatwa do dostosowania dla początkujących, ponieważ pozy pozostają wystarczająco długo, aby poznać ich szczegóły i dostosować nasze ciało do właściwego wyrównania.Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o funkcjach różnych stylów, zostawiam cię z tym artykuły na temat rodzajów jogi.

Wskazówki dla początkujących jogi

Joga jest bardzo kompletną praktyką, w której tonujemy, rozciągamy, oddychamy, medytujemy, uzdrawiamy i relaksujemy zarówno ciało, jak i umysł. Oto kilka wskazówek dotyczących jogi, które mogą pomóc Ci poczuć się bardziej swobodnie i związać się z praktyką.

  • Wybierz wykwalifikowanego nauczyciela, który da ci pewność siebie, bezpieczeństwo, dobrą energię i spokój.
  • Ułatw to, znajdź centrum w pobliżu domu lub pracy lub ćwicz online.
  • Możesz ćwiczyć jogę rano lub po południu, w zależności od rutyny i biorytmów. Pamiętaj jednak, że najlepiej jest pościć lub pozostawić dwugodzinny zapas od ostatniego posiłku, aby nie czuć się ciężko.
  • Noś wygodne, oddychające i elastyczne ubrania, które nie przeszkadzają w niektórych asanach. W ten sposób cała twoja uwaga będzie obserwować, jak twoje ciało się wyrównuje.
  • Stałość. Regularna praktyka i powtarzanie asan będzie kluczem do twojego treningu. Więc nie stawiaj się jako początkowe wyzwanie, aby robić akrobatyczne pozy, które widzisz w sieciach. Jak zawsze ci mówię, ważne jest, aby powtarzać te same czynności, aby być lepszym.
  • Ćwicz spokojnie i świadomie swój oddech. Każdy wdech i wydech oznacza czas w każdej pozie i pomoże nam śledzić dynamikę ruchu.
  • Nie daj się ponieść przekonaniom ani nie porównuj się do innych ludzi. Jeśli nie jesteś elastyczny, odzyskasz tę elastyczność, gdy byliśmy dziećmi i przegraliśmy z siedzącym siedzeniem. A jeśli jesteś hiperlaxem, znajdziesz przyczółki, które zapewniają twoje ruchy. Jeśli jesteś biegaczem lub masz aktywną praktykę sportową, znajdziesz asany, które są bardzo odpowiednie do rozciągania mięśni i nie skracają się. Ważne jest, aby studiować, aby znaleźć się w swojej praktyce i obserwować swoją ewolucję.

Mantra Om to śpiew, którego wibracja pomaga nam połączyć się, być w chwili obecnej i zagłębić się w praktykę. Nie szukaj w nim uczuć religijnych, używam go bardziej jako formy powitania, jak Namaste. Jeśli czujesz się niekomfortowo, nie śpiewaj tego, ale zapraszam do wypróbowania go, aby go doświadczyć.

Pozycje jogi dla początkujących

Jak powiedziałem na początku artykułu, wskazane jest, aby zacząć od hatha jogi. Niektóre z podstawowych asan, które można znaleźć w klasie hatha jogi dla początkujących, mogą być:

  • Pozycja KOTA-krowy (Viralasana) jest podstawową pozycją, która w dużej mierze służy do rozgrzania naszego kręgosłupa.
  • Pozycja psa w dół (Adho Mukha Svanasana) ta odwrócona inwersja w kształcie litery V całkowicie otwiera ciało.
  • Pozycja dziecka ( Balasana) to pozycja odpoczynku lub regeneracji. Dlatego ważne jest, aby zawsze o tym pamiętać, szczególnie na początku, aby iść do niego za każdym razem, gdy potrzebujemy chwili przerwy.

Ponadto Zalecam również nauczenie się podstawowej sekwencji Powitania Słońca, ponieważ będziesz to robić w każdej klasie dynamicznej hatha jogi. Klasyczne Powitanie Słońca to dynamiczna Sekwencja 12 pozycji, które są wykonywane w sposób ciągły, a ruch z jednej asany do drugiej jest synchronizowany przez oddech. Ale nie obciążaj się takimi informacjami, w żadnej z moich klas dla początkujących robimy tę sekwencję powoli i wyjaśniam to krok po kroku.

Dodaj komentarz