Wszystkie korzyści jogi dla zdrowia fizycznego, psychicznego i duchowego

Wszystkie korzyści jogi dla zdrowia fizycznego, psychicznego i duchowego

Korzyści z jogi są liczne, przekonanych o tym wielu nauczycieli i ludzi, którzy praktykują ją na świecie, a także naukowcy i lekarze. W ciągu ostatnich 30 lat prawie tysiące badań dowiodło, że dopasowanie pozycji (asan) do medytacji i oddychania (pranayama) ma swoje zalety nie tylko dla Twojego ciała, ale także dla umysłu, a nawet może przynieść ulgę wielu chorobom, takim jak wysokie ciśnienie krwi, zapalenie stawów itp.

Ta starożytna sztuka życia jest wyjaśnione w Yoga Sutra teksty Pantanjali napisane około pierwszego wieku pne książka ilustruje podstawy filozofii, korzyści jogi i jej udział we wszystkich dziedzinach życia. Joga jest częścią niematerialnego dziedzictwa kulturowego UNESCO, a Indie przekonały ONZ w 2015 r.do poświęcenia jodze Światowego Dnia 21 czerwca.
Dowiedz się o wszystkich korzyściach płynących z jogi i o tym, czego potrzeba, aby dołączyć do tych, którzy ją praktykują i pękają od zdrowia.

Korzyści z jogi dla wszystkich

Joga towarzyszy każdemu etapowi życia danej osoby, czy to mężczyzny, czy kobiety.
Ma tak wiele korzyści zdrowotnych dla mężczyzn i sportowców. Praktyka jogi uzupełnia sport jako całość, ponieważ pozwala poprawić kondycję fizyczną w harmonijny sposób, a także poprawić równowagę i koncentrację.

Większość sportów rozwija tylko niektóre części ciała. Z drugiej strony Joga, łącząc różne pozy, sprawia, że ciało pracuje w pełni i pozwala osiągnąć zrównoważoną i harmonijną muskulaturę. Nie tylko jest to zestaw układu nerwowego, który przynosi korzyści.
Chociaż możesz zacząć w każdym wieku i zauważyć poprawę zarówno stanu fizycznego, jak i psychicznego, im wcześniej zaczniesz uprawiać jogę ze stałością, tym głębsze będą korzyści.
W dzieciństwie joga może pomóc dziecku zwiększyć poczucie własnej wartości i stać się wsparciem dla uspokojenia nadpobudliwych dzieci.

W okresie dojrzewania, daje spokój w zbuntowanych nastolatków i w kryzysie, a także pomaga w okresie dojrzewania w spokojniejszym otoczeniu. W wieku dorosłym praktyka jogi może pomóc ci lepiej żyć w tysiącach zobowiązań i frustracji, przez które ktoś przechodzi. Służy nie tylko utrzymaniu silnego i zdrowego ciała, ale także otwiera umysł i zapewnia spokój. Dla kobiety w ciąży joga prenatalna pomaga utrzymać formę przez 9 miesięcy ciąży. Wreszcie, w starszym wieku zapewnia wiele korzyści, a także przeciwdziała oznakom czasu i pomaga starzeć się zdrowo.

Korzyści z jogi: jak się zachowywać, aby wzmocnić efekty

Korzyści z jogi: jak się zachowywać, aby wzmocnić efekty

Nie martw się, jeśli na początku nie możesz poprawnie wykonać pozycji, ważne jest, aby pokonać amplitudę ruchu o kilka stopni: kiedy tak się dzieje, oznacza to, że ta pozycja jest dla ciebie dobra. Za kilka tygodni twoje ciało będzie miało większą elastyczność, a asany będą łatwiejsze do trzymania. Aby cieszyć się efektami jogi, ważne jest, aby najpierw ćwiczyć ją z dobrym nauczycielem, który cię obserwuje, prowadzi i koryguje twoje błędy. Później możesz również ćwiczyć go w domu. Dla wzmocnienia efektów ważne jest:

  • prawidłowe wykonywanie ćwiczeń
  • skupiać
  • koordynacja ruchu oddechowego z pozycją
  • wiedząc, jak nie spieszyć się
  • być odpowiednio ubranym ( wygodne ubranie)

Znajdź praktykę jogi, która najlepiej Ci odpowiada: dla niektórych dynamiczna joga jest lepsza, a inni mogą być lepsi dzięki bardziej duchowej jodze
bądź stały w praktyce.

Rodzaje jogi i korzyści zdrowotne

Istnieją różne rodzaje jogi i wszystkie mają wiele korzyści zdrowotnych. Niektóre, takie jak hatha joga, są szczególnie odpowiednie dla osób starszych lub osób z problemami zdrowotnymi, ponieważ ruch jest łagodny i wolny, a na przykład joga hasthanga i joga siłowa mają szybkie tempo. Większość tych dyscyplin jogi opiera się na 3 podstawowych zasadach:

  • Pozycja: każdy ruch opiera się na powolnym i delikatnym rozciągnięciu mięśni i więzadeł, które działa na krążenie i elastyczność, łagodząc sztywność i ból. Pozycje jogi tonizują mięśnie i poprawiają świadomość ciała.
  • Oddychanie: utrzymanie prawidłowego oddychania podczas aktywności koncentruje się i pomaga się skoncentrować. W ten sposób mięśnie są bardziej dotlenione, kwas mlekowy jest szybciej usuwany, a FC (częstość akcji serca) spada.
  • Medytacja: jest to głęboka metoda relaksacyjna, która ma na celu uwolnienie napięcia umysłu. Zmniejsza niepokój i zwiększa poczucie dobrego samopoczucia.

Dodaj komentarz