Różnice między rozciąganiem a jogą

Różnice między rozciąganiem a jogą

Istnieje wiele różnic między rozciąganiem a jogą. Ci, którzy chcą być bardziej elastyczni, nie mogą zadowolić się pasywnym rozciąganiem mięśni. Praktyka jogi pozwala osiągnąć duże i trwałe rezultaty.

Bardzo często znajdujemy reklamy siłowni lub produktów związanych z praktyką jogi, w których obrazy przedstawiają kobiety i mężczyzn w złożonych pozach do granic konturowania.Być może dlatego wielu boi się podejść do tej praktyki, ponieważ nie czują się wystarczająco elastyczni.W rzeczywistości istnieje wiele filozofii związanych z jogą i wiele sposobów praktykowania jej z fizycznego punktu widzenia.

Jakie korzyści daje streching?

Ci sami profesjonaliści są nadal zafascynowani tym, jak fizyczna praktyka jogi z zadowoleniem przyjmuje, z inną terminologią, techniki stosowane w świecie fitness i fizjoterapii, na długo przed wymyśleniem terminów takich jak „reedukacja postawy”, „rozciąganie”, „ekscentryczne ćwiczenie” i „PNF”. Będąc Joga styl życia … może również istnieć sposób na sprawność fizyczną i fizykoterapię. W tym celu ważne jest, aby znać co najmniej 8 różnic między rozciąganiem a jogą:

Po rozciągnięciu mózg nie rozumie, co jest potrzebne, aby uzyskać większą elastyczność.
Istnieje kilka rodzajów „czujników”, takich jak wrzeciona nerwowo-mięśniowe, które podczas rozciągania mięśnia wysyłają informacje do rdzenia kręgowego, aby przekazać zmianę długości mięśnia. Uproszczenie stąd rodzi się odpowiedź „obrony”, która jest realizowana ze skurczem (czasami bolesnym) mięśnia, który wykonuje ruch przeciwny. Mózg w ogóle nie bierze udziału w tym procesie.W pozycjach jogi (asany) wyższe funkcje korowe są zaangażowane w mechanizm uczenia się nowego sposobu poruszania się.Chociaż niektóre mięśnie są rozciągnięte, mięśnie, które wykonują ruch przeciwny (antagoniści) zostaną poproszone o zawarcie umowy w celu utrzymania pozycji przez pewien czas.

Ta potrzeba zmusza mózg do opracowania wszystkich strategii niezbędnych do osiągnięcia tego celu poprzez modulowanie różnych parametrów i budowanie świadomych nowych umiejętności, które w przeciwnym razie zostałyby stłumione. Rozciąganie jest pasywne. Pozycja jogi pomaga również rozwinąć siłę. Nie wystarczy być bardziej elastycznym. Bez odpowiedniego wzrostu siły wzrasta ryzyko obrażeń i obrażeń.

Rozciąganie zmniejsza wydajność mięśni. Joga zapewnia zmienność i harmonię.
Pozycje jogi wzmacniają, jak powiedzieliśmy, połączenia między korą czuciowo-ruchową mózgu a zaangażowanymi mięśniami. W tym celu mięśnie będą stopniowo postrzegane z większą świadomością i succcessivamente każdy może być w stanie modulować skurcz i relaksację.

Zalety uprawiania jogi

Rozciąganie może być bolesne. W jodze każda pozycja jest budowana zgodnie z możliwościami danej osoby.Praktyka jogi jest z definicji przyjemna i słodka. Bodźce werbalne, dotyk nauczyciela i powtarzanie ruchu pomagają stopniowo zmieniać elastyczność danej osoby. Trochę jak rozciąganie po przebudzeniu. W rozciąganiu nie trzeba utrzymywać wysokiego poziomu uwagi. W jodze musisz być obecny. Utrzymując pozę jogi, fokus porusza się, aby ściskać i rozluźniać różne części ciała, a także zapobiegać bólowi, strachowi i stresowi.

Zalety uprawiania jogi

Po rozciągnięciu mięsień rozciąga się, a następnie wraca jak poprzednio. Ciągła praktyka jogi zmienia długość na dłuższą metę. Progresja i powtarzanie asan pozwala, jak już powiedzieliśmy, nabywać nowe umiejętności, a ciągła stymulacja nowych umiejętności przy progresywnych obciążeniach prowadzi do ciągłych modyfikacji tkanek mięśniowych, ścięgien i więzadeł.

Rozciąganie nie pomaga osobom cierpiącym na choroby przewlekłe. Oddechowe, introspektywne i medytacyjne praktyki jogi działają pozytywnie w kilku aspektach.
Nawyki postawy zmieniają się tylko poprzez zmianę nawyków, odkrywanie możliwych umiejętności i ruchów. Postawa jest przejawem tego, co żyjemy i jak go doświadczamy. Nie jesteśmy z samych mięśni i kości. Umysł jest potężnym sposobem walki z uporczywym bólem, nie działa ze szczególną skutecznością w przewlekłych problemach i niektórych nawykach, w których istnieje znaczne i długotrwałe utrzymanie stanu „skurczu”.

Asana pozwala na introspekcyjny moment

Asana działa szybko, z prostotą i zachowaniem czasu danej osoby, aby przeciwdziałać niezdolności percepcji, kontroli motorycznej i stabilności charakterystycznej dla przewlekłych problemów lub z udziałem innych układów niż układ mięśniowo-szkieletowy.

Dodaj komentarz