Popularne rodzaje jogi: który wybrać?

Korzyści płynące z uprawiania jogi są obecnie znane większości ludzi, jednak wielu nadal ma zniekształcone pojęcie o tym. Niektórzy uważają, że jest to tylko dla kobiet, inni tylko dla elastycznych ludzi, jeszcze inni, że jest to statyczna i nudna praktyka lub odpowiednia tylko dla szczupłych. Prawda nie leży w żadnej z tych definicji! Jeśli masz zdolność oddychania, masz również zdolność do Ćwiczenia jogi. Brzmi to dziwnie, ale tak jest: każdy z nas rodzi się już z zasadzonym nasionem jogi, to zależy od nas, aby pozwolić mu kiełkować bez przymusu.
Początkowo drzewo jogi zawierało tylko jedną gałąź, ale z czasem style jogi rosły, podobnie jak potrzeby danej osoby. Jak poruszać się wśród wielu rodzajów jogi? Czym się od siebie różnią? Dzisiaj będziesz miał szansę się dowiedzieć.

Popularne rodzaje jogi: który wybrać?

Rodzaje jogi dostosowane do Twoich potrzeb

Przed zagłębieniem się w czytaniu stylów jogi, szerzej, dobrze jest zrozumieć potrzeby, które leżą u podstaw, aby ćwiczyć jogę tak, aby rozpoznać jego styl bardziej odpowiedni dla ciebie.
Czy jesteś wysportowanym czy zdrowym facetem? Uprawiasz sport od tylu lat? Możesz wypróbować bardziej dynamiczny, elastyczny styl jogi. Czy jesteś osobą duchową? Czy często masz skłonność do introspekcji? Poczujesz się dobrze w zajęciach skoncentrowanych na medytacji i przy mniejszej aktywności fizycznej.Czy musisz poprawić postawę lub wyleczyć się z urazu? Możesz spróbować jogi terapeutycznej.

Rodzaje jogi powszechne dzisiaj

Anusara Joga

Termin Anusara w sanskrycie oznacza „płynąć z sercem”, „używać serca” iz tego powodu zajęcia są bardzo intensywne z duchowego punktu widzenia. Ten rodzaj jogi (opracowany przez Johna przyjaciela w 1977 r.) łączy aspekt fizyczny i duchowy i zaprasza ucznia do słuchania jego serca i błogości podczas całej praktyki. Trzy są kamieniem węgielnym tego stylu: wyrównanie (każda pozycja jest wykonywana z najwyższą starannością, sprawdzając wyrównanie każdej części ciała); działanie (każda asana jest wyrazem twojego serca i jako taka powinna być odczuwana i odczuwana we wszystkich jej aspektach); postawa (jogin budzi się i uznaje swoją prawdziwą istotę).

Ashtanga Yoga

Pattabhi Joyce był założycielem tej starożytnej praktyki jogi. Jest to bardzo ścisły styl z określonymi podanymi sekwencjami i jest również znany z tego, że pozycje są zawsze wykonywane w tej samej kolejności i przerywane małą dynamiczną sekwencją zwaną Vinyasa. Podczas klasy Ashtanga ważne jest nie wyrównanie, ale energia przepływająca między oddychaniem a ruchem. Zalecany dla tych, którzy chcą się pocić i potrzebują intensywnej praktyki, która ogrzewa i tonizuje całe ciało.

Bikram Joga

Mówiąc o ogrzewaniu, styl Bikram odbywa się w ogrzewanych pokojach do 38 stopni. Został opatentowany przez Hindusa o imieniu Bikram Chudhuri w celu odtworzenia środowiska Indii w jednym pokoju. I to jest konieczne, aby mieć antypoślizgową matę odporną na pot, stanowiska wykonywane zawsze będą 26 i zawsze takie same. Być może zastanawiasz się, czy gorąca joga jest taka sama jak Bikram: odpowiedź brzmi „prawie”. Gorąca joga nie zapewnia wstępnie ustawionej sekwencji 26 pozycji, ale obejmuje to samo ogrzewanie co Pokój.
Hatha Joga

Termin Hatha

Joga odnosi się do podstawy, na której budowane są wszystkie style jogi z rzędu. Jest to najbardziej tradycyjny i powszechny rodzaj jogi, koncentruje się na praktyce fizycznej, a mniej na duchowej. Nacisk kładziony jest na różne pozycje i sposoby ich uzyskania zgodnie z ograniczeniami twojego ciała. Nazwa Hatha oznacza słońce i Księżyc: praktyka hatha jogi próbuje przywrócić poprzez pozycje równowagę słońca i księżyca w ciele każdej osoby, aby czuły się pełne i zrównoważone.
Iyengar Joga

Praktyka jogi Iyengara zawdzięcza swoje pochodzenie jednemu z najważniejszych joginów-BCS Iyengar. Uwaga podczas ćwiczeń koncentruje się na wyrównywaniu pozycji i utrzymywaniu każdej postawy przez długi czas, aby uzyskać pełne korzyści. Aby każdy praktykujący mógł wygodnie stać w asanie, dostępne są takie narzędzia, jak: cegły, paski, poduszki, liny, małe ławki i krzesła. Te dotacje pomogą Ci wejść w pozycję komfortowo, niezależnie od wytrzymałości fizycznej. Trudność nie polega na ruchu, ale na statyczności: długotrwałe utrzymywanie pozycji wymaga intensywnego wysiłku fizycznego. Spodoba ci się, jeśli jesteś typem, który świetnie się trzyma i uwielbia statyczne i intensywne praktyki.

Vinyasa Flow Yoga

Powiedzieliśmy to już w akapicie o Ashtanga Yoga, Vinyasa oznacza „przepływ”, ruch. Klasy Vinyasa flow yoga charakteryzują się nieustannym ruchem, harmonijnymi i dynamicznymi sekwencjami asan, po których następuje zsynchronizowane oddychanie. Ten przepływ energii pozwala praktykującym doświadczyć sztuki przepływu i poczuć, jak ich energia rozprzestrzenia się harmonijnie w całym ciele. Zasadniczą różnicą w Ashtanga Yoga jest to, że przepływ Vinyasy nie zapewnia wcześniej określonych sekwencji. Spodoba ci się, jeśli jesteś typem sportowym i sportowym.

Joga Kundalini

Ten rodzaj jogi został opracowany przez joginów Bhajanów w celu oczyszczenia i poprawy życia każdego adepta. Lekcje Kundalini charakteryzują się asanami (kriami), pranajamą (techniką oddychania), mantrami i medytacją. Ci, którzy praktykują ten rodzaj jogi, są wezwani do przebudzenia energii znajdującej się u podstawy kręgosłupa (czakra Muladhara), gdzie ukryty jest wąż Kundalini

Jeśli jesteś na początku, możesz się trochę pomylić, polecam wypróbować to, co wydaje ci się bliższe twoim potrzebom, przestrzegając ograniczeń i słuchając swojego ciała. Dobra Joga!

Dodaj komentarz