Joga, lepiej ćwiczyć ją rano lub wieczorem: różnice

Praktyka jogi nie leczy chorób, ale może pomóc w utrzymaniu zdrowego stylu życia, co przynosi korzyści płynącemu funkcjonowaniu układu odpornościowego.

Ćwicz jogę rano: korzyści

Joga, lepiej ćwiczyć ją rano lub wieczorem: różnice

Kiedy budzisz się o 5:30, wiesz, że będziesz miał porę dnia, w której prawie nikt nie śpi, a hałas na zewnątrz będzie ograniczony.Pomoże Ci to stopniowo obudzić umysł i ciało oraz powstrzymać niepokój, który rano przejawia się w całej mocy, szczególnie jeśli pozostaniesz w łóżku w ciemności. Aby dać doskonały wkład do dnia dobrze przyjść dynamiczna joga na tym etapie. Tak więc joga jest treningiem dla mózgu i ducha. Pomaga skupić się, poprawiając naszą zdolność do znajdowania i utrzymywania koncentracji, pozwala kontrolować i eliminować negatywne myśli.

Joga wieczorem: korzyści

Są tacy, którzy wolą ćwiczyć wieczorem, być może po pracy, aby zresetować umysł, rozluźnić ciało i przygotować się na koniec dnia.W nocy ogólnie lepiej jest wybierać pozycje, które nas rozluźniają, unikając nadmiernej aktywacji.Pamiętaj również, że medytacja pomaga lepiej zasnąć, a także trzymać Narzędzia elektroniczne, takie jak telefon komórkowy i tablet.
Świadome oddychanie, ponieważ jest ważne.Oddychanie stało się teraz głównym bohaterem praktyk i technik relaksacyjnych.Świadomość samego oddechu może być sposobem na skupienie się na dokładnym, zapobiegawczym działaniu, które odwraca uwagę od ustalonego sposobu myślenia o atakujących nas obsesjach.Możesz śledzić kilka samouczków online, aby zrealizować uważne oddychanie, lub udać się do psychologa, który specjalizuje się w technikach uważności.

Ćwicz jogę rano: koncentrat energii

Jeśli zadasz fatalne pytanie setce ludzi, prawdopodobnie otrzymasz tę samą odpowiedź od większości z nich: zajęcia jogi rano to właściwy czas. W rzeczywistości, gdy się obudzisz, ciało jest czystsze pod względem energetycznym; w tych warunkach łatwiej jest znaleźć kontakt ze swoim wewnętrznym ja i osiągnąć stan większej świadomości. Ponadto należy dodać, że poranna praktyka pozwala lepiej radzić sobie z niezadowalającymi relacjami jogi i jedzenia; żołądek jest w rzeczywistości nadal pusty i dlatego nie ma przeciwwskazań. Ponownie weź pod uwagę, że wykonywanie ćwiczeń aktywuje metabolizm, umożliwiając bezproblemowe Jedzenie na końcu sekwencji; szybszy metabolizm pomoże Ci w końcu łatwiej spalić Jedzenie i nie przybrać na wadze.

Ćwicz jogę rano: koncentrat energii

Uważaj, aby nie obudzić się przed wschodem słońca, ale po prostu musisz wstać z łóżka kwadrans wcześniej niż zwykle; korzyści można znaleźć w krótkim okresie, szczególnie w odniesieniu do sfery psychofizycznej: będziesz musiał stawić czoła swojemu dniu z mniejszym niepokojem i większym optymizmem. Spróbuj sam. Zaleca się włączenie do sekwencji asan pozycji o działaniu energetycznym, na przykład:

  • Surya Namaskara (Powitanie Słońca), idealna do ogrzania ciała i zapewniania wigoru i spokoju.
  • Virabhadrasana (pozycja wojownika), rozciąga płuca i wzmacnia ich zdolność, poprawia równowagę i aktywuje wszystkie pasma mięśni.
  • Adho Mukha Svanasana (pozycja psa do góry nogami), idealna do stymulowania krążenia krwi i układu nerwowego, zmniejsza stres i dostarcza energii całemu ciału.
  • Salabhasana (pozycja szarańczy), prawdziwy przypływ energii, ponieważ tonizuje, stymuluje i aktywuje wszystkie narządy wewnętrzne.

Zajęcia jogi wieczorami: relaks i ćwiczenia przeciw bezsenności

Istnieją jednak inne szkoły myślenia o tym, kiedy najlepiej ćwiczyć jogę. Na przykład nie ma niewielu mistrzów, którzy radzą to zrobić wieczorem, oczywiście przed kolacją. Dlaczego pomocne może być wykonywanie własnych ćwiczeń dokładnie wtedy, gdy ciało jest obciążone napięciem nagromadzonym w ciągu dnia? Ponieważ zajęcia jogi wieczorami pozwalają oczyścić się, ponownie połączyć się ze swoim „ja”, oderwać się od świata zewnętrznego. Pozwala to pozbyć się” toksyn emocjonalnych”, które nas zanieczyszczają, i predysponuje nasze ciało do odpoczynku i spokojnego snu.

Kiedy ćwiczyć jogę: zawsze!

Podsumowując: kiedy najlepiej ćwiczyć jogę? Kiedy chcesz, po prostu rób to codziennie! Zaangażuj się w co najmniej 20 minut jogi dziennie, jeśli chcesz uzyskać wszystkie psychofizyczne korzyści, jakie może zapewnić ciągła praktyka tej wspaniałej dyscypliny. Jeśli 20 minut wydaje ci się zbyt wiele, nie rezygnuj i zacznij regularnie ćwiczyć nawet przez pięć minut dziennie.

Dodaj komentarz