Jak rozpocząć przygodę z jogą?

Artykuł o tym, jak zacząć jogę, jest posłuszny, nawet na stronie, która mówi o bieganiu i podobnie myślących ludziach. Jesteśmy społecznością, co oznacza, że w tej przestrzeni, wirtualnej i nie, współistnieją i pozytywnie zbezczeszczają różne dusze. Dla niektórych z nich joga była i nadal jest praktyką wspierającą bieganie i inne sporty. Ale poza tym joga to znacznie więcej: starożytna filozofia, styl życia, dyscyplina dobrego samopoczucia umysłu i ciała. Nie jesteśmy zainteresowani byciem Guru, chcemy tylko pokazać korzyści płynące z tej tysiącletniej praktyki. Jeśli Twoje uprzedzenia sprawiają, że wierzysz, że jest to coś nudnego, statycznego, wolnego i zbyt „nowego czasu”, będziesz chciał wziąć wolny, głęboki oddech, rozluźnić mięśnie i przeczytać do końca.

Jak rozpocząć przygodę z jogą?

DLACZEGO WARTO ZACZĄĆ ĆWICZYĆ JOGĘ?

Joga nie jest religią. To nawet nie jest sport. Wspomnieliśmy już, że ograniczenie go do jednego aspektu ogranicza. Każdy może doświadczyć tego według własnych upodobań, w zależności od potrzeb. Ten, kto chce zacząć, jest popychany przez zupełnie inne motywy. Jeśli patrzysz na ten świat, to dlatego, że Wszechświat spiskował, aby towarzyszyć Twojemu przeznaczeniu jogicznemu światłu … żartujemy, EH! Może jesteś po prostu ciekawy, a my bardzo lubimy ciekawskich ludzi. Z przyjemnością odpowiadamy na jedno z najczęściej zadawanych pytań: Jak zacząć?

JOGA DLA POCZĄTKUJĄCYCH: JAKI STYL WYBRAĆ?

Kręte uprzedzenia w jodze prowadzą wielu ludzi do przekonania, że to wszystko to samo. Wielu, bardzo wielu nawet nie wie, że joga ma wiele opcji, niektóre są bardzo zaangażowane w Szkoły starożytnej tradycji, inne, które rozwinęły się w ostatnich dziesięcioleciach i mają Wszystkie cechy nowoczesnej i dynamicznej aktywności fizycznej. Przytoczymy niektóre z nich, podając krótką definicję świadomą uprzedzeń, z którymi mamy do czynienia. Jeśli później zechcesz, będziesz w stanie pogłębić poszczególne dyscypliny, odkryjesz to, co jest dla Ciebie właściwe.

JOGA DLA POCZĄTKUJĄCYCH: JAKI STYL WYBRAĆ?
  • Hatha Joga: tradycyjne, wspierane pozycje dla równowagi i elastyczności
  • Ashtanga Yoga: stałe i powtarzalne sekwencje, intensywna praktyka dla siły i elastyczności
  • Joga Kundalini: sekwencje dynamicznych pozycji, oddychanie i medytacja, dla energii psychicznej, jasności i ożywienia fizycznego
  • Iyengar Joga: intensywna praktyka nie jest zbyt dynamiczny, dla wyrównania, stabilności i siły
  • Power yoga: pozy, oddychanie, rozciąganie, dla wytrzymałości, elastyczności i kontroli
    Wszystkie wymienione przez nas aspekty rozwijają się na ciele i umyśle. To podstawowa wartość dodana jogi.

Wybór stylu, który pasuje do indywidualnych upodobań, ma kluczowe znaczenie dla uniknięcia wyrzucenia przez okno dywanu i dobrych intencji. Przewodnik po różnych stylach byłby szczególnie długi i barbosa, po prostu powiemy, jakie aspekty należy wziąć pod uwagę przy wyborze:

  • Wiek
  • Cel
  • Konkretne problemy

Nie zrozumcie źle pierwszego punktu. Możesz ćwiczyć jogę w każdym wieku i wybrać dowolny typ. Ale młodzi ludzie zwykle wolą bardziej energiczny styl, a ci, którzy postępują z wiekiem, szukają bardziej relaksującej aktywności.Cel jest być może punktem, który należy wziąć pod uwagę. Jeśli chcesz schudnąć z jogą, wiedz, że tak, jest to możliwe, ale z pewnością istnieją znacznie bardziej skuteczne działania fizyczne z tej perspektywy. Jeśli zamiast tego chcesz zwiększyć elastyczność mięśni, chcesz wzmocnić ciało i poprawić koncentrację, możemy absolutnie zagwarantować: joga jest właściwą drogą.

Jeśli chcesz wejść na ścieżkę jogi do biegania, łącząc tę praktykę z indywidualnym treningiem i przygotowaniami do wyścigów, zapewniamy cię, że będziesz doświadczać jednego z najlepszych sposobów na doskonalenie i podnoszenie poziomu swojej pracy, a także zdobywanie innych interesujących korzyści. Porozmawiajmy o tym później.
Dokładnie Oceń dwa ostatnie aspekty. Jeśli masz problemy zdrowotne, postawę i/lub choroby przewlekłe, wybór powinien być jeszcze dokładniejszy. Może to pomóc ci najpierw porozmawiać z nauczycielem i zrozumieć, czy ma umiejętności, aby skupić się na twoim problemie, dostosowując praktykę do Twoich potrzeb.

JAK ZACZĄĆ ĆWICZYĆ JOGĘ?

Czy wybrałeś styl, który Ci odpowiada? Cóż, teraz możesz doświadczyć korzyści płynących z jogi na własną rękę. Być może lepiej wyjaśnić to stwierdzenie. Możesz ćwiczyć jogę w domu, ale nie zalecamy tego początkującym. Bez nauczyciela nie jest łatwo pracować nad konkretnymi aspektami danej osoby, złymi postawami, bólami i problemami stawów, napięciami, które każdy z nas gromadzi w innej części ciała.Wielu woli zacząć od hatha jogi, która jest uważana za najbardziej klasyczną i tradycyjną metodę. Predysponuje ciało do doskonałej elastyczności, zapewnia równowagę i wzmacnia mięśnie, nie zapominając, że działa również na poziomie mentalnym, szybko oferując zawór bezpieczeństwa dla stresu i optymalizując koncentrację.

Ci, którzy mają już dobrą aktywność sportową, mogą znaleźć idealny rozmiar w tym stylu, aby rozładować napięcie i głęboko ustabilizować osiągnięcia sportowe.Chociaż ci, którzy chcą większej intensywności i wysiłku, mogą udać się na jogę Iyengar, która koncentruje się na dokładności pozycji fizycznej i pracuje z narzędziami, aby osiągnąć pewien stopień doskonałości, nie bez dodatkowego wysiłku w bardziej „klasycznych”stylach.
Niezależnie od tego, jaki styl jogi wybierzesz, musisz podejść z dobrymi predyspozycjami umysłowymi. Nie jest wymagana predyspozycja fizyczna, ale zdecydowanie chęć doświadczania czegoś nowego. Zanim zaczniesz, upewnij się, że masz wygodne ubrania i dobrą matę do jogi, są to jedyne dwa „akcesoria”, których potrzebujesz, w przeciwnym razie nauczyciel poinformuje cię, czy potrzebujesz innych narzędzi, takich jak paski i bloki, poduszki i koce.

Dodaj komentarz