Fizyczne i psychiczne korzyści z jogi

Fizyczne i psychiczne korzyści z jogi

Joga to starożytna indyjska praktyka, która łączy medytację i ćwiczenia. Z tradycyjnej i duchowej dyscypliny związanej z religią hinduską rozprzestrzeniła się na cały świat i podbiła wielu ludzi. Przyczyniły się do jego rozpowszechnienia w dużej mierze liczne badania, które dowiodły korzyści jogi dla ciała i umysłu. Odkryj w naszym przewodniku wszystkie powody, aby zacząć ćwiczyć i wybrać rodzaj jogi, który najbardziej Cię inspiruje. Hatha, Vinyasa, Bikram … który z nich jest dla Ciebie odpowiedni? Rozwiń matę, wdech i wydech!

Korzyści z jogi dla ciała

Kilka badań wykazało, w jaki sposób ciągłe praktykowanie tej wschodniej dyscypliny może mieć pozytywny wpływ na całe ciało, a nie tylko na utrzymanie formy. Ponadto, w zależności od intensywności mogą być praktykowane przez wszystkich: oto powody, aby wprowadzić pozy jogi w każdy dzień, nawet tylko na kwadrans.

  • Poprawia elastyczność: jest to prawdopodobnie najbardziej oczywista fizyczna korzyść jogi. Prawdopodobnie nie będziesz w stanie dotknąć palców od pierwszej lekcji, ale kluczowym słowem jest „Constanza”. Wkrótce zrozumiesz nawet zniknięcie tych małych bólów mięśni, które wydawały się utrzymywać cię w spokoju.
  • Wzmocnij mięśnie: jeśli uważasz, że jedynym sposobem, aby pomóc muskulaturze twojego ciała, jest podnoszenie ciężarów, mylisz się. Małe powtarzające się ruchy mogą naprawdę zdziałać cuda!
  • Poprawia postawę: czy cierpisz na ból pleców i ból szyjki macicy? Może to wszystko z powodu niewłaściwej postawy. Joga pomaga również poprawić wyrównanie ciała, podnosząc ładunek z szyi, ramion i pleców.
  • Zapobiega rozpadowi chrząstki: za każdym razem, gdy ćwiczysz jogę, pomagasz kolanom, kostkom, nadgarstkom i stawom poruszać się w pełni i utrzymywać trening, aby zapobiec łzom i zapaleniu stawów.
  • Poprawia krążenie krwi: wśród korzyści jogi jest również wpływ na krążenie krwi. Różne pozycje jogi poprawiają natlenienie krwi i ogólnie układ sercowo-naczyniowy.
  • Pomaga układowi odpornościowemu: wzmacniając przeciwciała, joga pozwala lepiej reagować na choroby sezonowe, takie jak grypa i przeziębienie.
  • Pomaga kontrolować wagę: na koniec jest to idealna dyscyplina, aby zrzucić funty w zrównoważony sposób i utrzymać wagę w dobrej formie. Jest dobry dla wszystkich grup wiekowych, oczywiście o różnej intensywności i działa na całe ciało.

Jaki rodzaj jogi wybrać?

Jeśli nie możesz się doczekać, aby zapisać się na kurs lub stworzyć własną salę jogi w domu, przede wszystkim powinieneś znać różne typy i znaleźć taki, który Ci odpowiada. Oto krótki przegląd głównych typów z odpowiednimi cechami.

Jaki rodzaj jogi wybrać?

Hatha Joga
Kiedy mówimy o Hatha, często mamy na myśli dowolną typologię opartą na pozycjach jogi (asany), które wymagają przede wszystkim wysiłku fizycznego. Może to nie powoduje, że pocisz się siedem koszul (w rzeczywistości siedem koszul), ale wyraźnie poprawia elastyczność i siłę.

Vinyasa Yoga
W sanskrycie termin Vinyasa oznacza „pozycjonować się w określony sposób” i odnosi się do sekwencji asany, które są wykonywane płynnie i bez zatrzymywania się. Jest bardziej intensywny i męczący, ale także bardzo satysfakcjonujący.

Bikram Joga
Założony w latach 80. ten rodzaj jogi dodał element, który pomaga schudnąć i pozbyć się toksyn: ciepło. Sale, w których odbywają się kursy, są w rzeczywistości doprowadzane do wysokich temperatur, aby promować pocenie się i osłabienie mięśni.

Ashtanga Yoga
Oparty na starożytnych metodach jest bardzo rygorystyczny i opiera się na sekwencjach określonych pozycji, podobnie jak w przypadku Vinyasy. Ze wszystkich typów jest to zdecydowanie najbardziej męczące z fizycznego punktu widzenia.

Moc Jogi
Zwany także dynamiczną jogą, w porównaniu do tradycyjnej dyscypliny dodał zasady nowoczesnej gimnastyki, do pełnego ćwiczenia.

Joga Kundalini
W sanskrycie słowo ” Kundal „oznacza”okrągły”. Joga Kundalini łączy techniki oddychania, asany i śpiewy, aby przygotować ciało do przebudzenia uśpionej energii. Ten ostatni jest opisany jako wąż, który wznosi się przez siedem czakr, czyli centra energetyczne ciała.
Chcesz uzyskać inne wskazówki, jak poprawić swój styl życia? Dołącz do Westwing i zainspiruj się!

Dodaj komentarz