Czy zmagasz się z depresją i lękiem? Oto 6 sposobów, w jakie joga pomaga

Czy zmagasz się z depresją i lękiem? Oto 6 sposobów, w jakie joga pomaga

W ciągu ostatnich kilku tygodni coraz więcej osób skontaktowało się ze mną i zastanawiało się, czy joga pomaga w walce z depresją, lękiem i atakami paniki. Z czasem pracowałem z takimi ludźmi i miałem świetne wyniki. Kiedy joga jest przyjmowana jako sposób na życie, pozytywne wyniki nie pozostają.

Jak joga wpływa na samopoczucie?

Kilka badań potwierdziło to, czego doświadczyli już praktykujący jogę: fakt, że bez względu na to, dlaczego jesteś zestresowany i doświadczasz Stanów paniki lub lęku, joga może być potężnym narzędziem, dzięki któremu możemy uspokoić układ nerwowy.Istnieje tak wiele czynników, które pomagają zmniejszyć i poprawić stan psychiczny. Oto kilka pomysłów na temat wpływu jogi:

Joga zmniejsza apetyt i prowadzi do stanu relaksu.W momencie, gdy jesteśmy bardzo zestresowani, ciało ma tendencję do kurczenia się, zwiększając napięcie w szyi, ramionach, szczęce itp. Kiedy doświadczamy relaksu jako korzyści jogi, zmniejszamy napięcie i wpływ, jaki może mieć na nas niepokój.

Joga reguluje oddychanie.
Oddychanie jest ściśle związane z naszym układem nerwowym. Podczas ataków paniki lub gdy jesteśmy bardzo zdenerwowani i niespokojni, Zwykle oddychamy szybko, powierzchownie, a nawet możemy nieświadomie wstrzymać oddech, a następnie wziąć duże usta powietrza. Wszystko to sprawia, że głęboki oddech jest jeszcze bardziej nieprzyjemnym stanem, w którym się znajdujemy.

Zamiast tego, jeśli dowiemy się o negatywnych skutkach niepełnego oddychania i zaczniemy głęboko oddychać, możemy uspokoić układ nerwowy. Joga uczy nas świadomego oddychania i używania oddechu do pokonywania napiętych chwil.

Joga podnosi świadomość ciała
Wiele razy jesteśmy bardzo zestresowani, a ponadto pracujemy „na autopilocie”, co sprawia, że nie wiemy, co dzieje się z naszym ciałem i w nim. Oprócz relaksujących efektów sesji jogi, nauczymy się rozpoznawać nasze ciało, odczucia, doświadczenia, jednocześnie identyfikując napięcia i uwalniając je.

Joga pomaga uwolnić endorfiny.
Endorfiny są neuroprzekaźnikami, które, jak wykazano, poprawiają stan, zmniejszają objawy depresji, stresu i lęku. Endorfiny są głównie naturalnymi lekami przeciwdepresyjnymi.
Ponadto elastyczność i wytrzymałość pomagają zapobiegać urazom i zmniejszać przewlekły ból. Świetnie, prawda?

Joga stawia zatrzymać ugniatanie i niepotrzebnych zmartwień
Wszyscy doświadczyliśmy tych chwil, w których utknęliśmy w pewnych myślach, zmartwieniach, strachu, a ten chroniczny niepokój może być wyniszczający, niepotrzebnie zużywając energię.
Kiedy stąpamy po materacu do jogi, mamy możliwość odłączenia się od tysięcy myśli, przez które przechodzimy i jesteśmy strasznie zmęczeni. Oczywiście problemy nie znikają w cudowny sposób, ale zmienia to sposób, w jaki postrzegamy i komunikujemy te problemy.

Joga kultywuje uznanie.
Joga jest bardzo challenging praktyka, która postawi nas twarzą w twarz z nami, tak jak my. Bardzo ważne jest, aby zaakceptować nasze ciało, szanować je i szanować, akceptować nasze ograniczenia, wady i mniej dobre strony.
Uwaga! Akceptacja nie oznacza stronniczości, stagnacji, ograniczenia ani komplamentu w określonej sytuacji.

Poznaj swój umysł

Poznaj swój umysł

Akceptacja oznacza zamiar pójścia naprzód, ku ewolucji, uświadamiając sobie ogólną sytuację dokładnie taką, jaka jest.Joga jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na zmniejszenie lęku i stresu. Joga pomaga nam skupić się na oddychaniu, uwalnia endorfiny, zmniejsza napięcie mięśni, pomaga nam stać się pewnym siebie i stać się częścią społeczności, w której wspieramy.Niezależnie od tego, czy zmagasz się ze stanami depresyjnymi, stresem, lękiem, lękiem, czy po prostu chcesz przyjąć nowy styl życia, jeśli jeszcze nie ćwiczyłeś jogi, szczerze zachęcam do wypróbowania!
To zmieni Twoje życie!

Dodaj komentarz